Professionaliteitsontwikkeling van leerkrachten met aandacht voor inspirerend leiderschap
Onze medewerkers ontwikkelen zich continu. Zij zoeken samen en bij elkaar naar kansen voor verbetering. Scholing die we daarbij inzetten is gericht op professionaliteitsontwikkeling en leiderschap.

Leiderschap in het onderwijs, op school, binnen een team en in de klas. Altijd met het doel om een voorbeeld te zijn in het betrekken van mensen met hun eigen talenten en het maken van ruimte om die talenten te benutten en te verbinden.
Met die inzet en openheid willen we ook de kinderen inspireren tot persoonlijk leiderschap met ruimte en aandacht voor elkaar.
Wij leiden leiders op; kinderen die regie kunnen nemen over hun eigen leven en ruimte bieden aan het leven van anderen.

Leerdam Academy 2.0
In oktober 2016 is de Leerdam Academy 2.0 van start gaan. Het cluster Leerdam O2A5 biedt het personeel een diversiteit aan studiemogelijkheden aan. Dat is niet zonder reden. In het clusterplan 2018-2021 worden er duidelijk hoge eisen gesteld aan het management en het personeel en gaan we voor een continue verbetering en vernieuwing. Dit alles om de kwaliteit van ons onderwijs naar een stabiel hoog niveau te brengen. Met de Leerdam Academy 2.0 denken we een concept te hebben gevonden waar plaats is voor de diverse leerbehoeften van het personeel. We stellen niets verplicht, maar geloven en vertrouwen in de bereidheid van het personeel om vanuit hun intrinsieke motivatie te leren en vooral te ontdekken.
Leerdam Academy 2.0: Niet omdat het moet, maar omdat het kan…